update! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu update! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu

update!

Door: tommy van leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Tommy

03 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

hallo allemaal!

allereerst, gelukkig nieuwjaar!

ik heb hier oud en nieuw 'gevierd' met frans, de rest lag al in bed. champagne gedronken, en toen gaan slapen, vuurwerk was er bijna niet.

heb de laatste tijd veel gewerkt in de winkel, al de touristen komen nu naar t eiland en t is enorm druk.

gisteren naar de nieuwjaarspicnick van t eiland geweest. er was een live band, kraampjes met eten en drinken, spellen voor de kinderen en een hoop mensen.

Ab en Jill hadden kroketten meegenomen uit auckland, dus heb hier nog iets nederlands! ze zijn natuurlijk niet zo goed als de echte, maar t gaat om t idee.

Ook de eerste problemen met de politie gehad. ik was onderweg om de sleutel van het busje op te halen van de boot, en toen ik daar aankwam stond de drummer van de band van de picnick daar, en vroeg of ik m 'please!!!!!' een lift kon geven naar zijn verblijfplaats, hij ging weg met de boot en had zn telefoon in dat huis laten liggen. vond ik niet erg, was een aardige man, alleen had hij geen helm, maar dat was zijn probleem :). om de heenweg 2 politieauto's gepasseerd, maar die stopten me niet, we hadden mazzel. op de terugweg nog eentje, weer niet aangehouden. pas toen ik hem weer had afgezet bij de boot, met zn telefoon, en weer wegreed, werd ik gestopt.

'Mate, if i see you ever again with somebody at the back without a helmet, you and him are getting a ticket. Do you have a license?'
'yes sir, i got a dutch license.' 'ok, this time a warning will do.' en hij reed weer weg.

Bleek dat toen ik weer in de winkel aankwam, alle agenten daar een lunch hadden. ik kwam binnengelopen:

'Hey, that's the boy we just stopped!' 'oh that's him haha!' Ab: 'Did you arrest him? hope you didn't, he's making your coffee today!'

geen problemen uiteindelijk, heb wat koffie voor ze gemaakt en dat was het.


waarschijnlijk ga ik volgende week naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. Daar blijf ik voor een paar dagen, en dan kom ik weer terug. Ivar (vader van Jamie en Jordi, ook nederlands) moet daarheen voor zn werk, dus die zie ik daar.


als ik terugben van Wellington zal ik wat foto's en een nieuw verslag op de site zetten. Geniet van jullie laatste weekje vakantie (of als je dat niet hebt, werk ze weer!)

  • 03 Januari 2013 - 13:09

    Klaas-jan:

    Zo zie je maar weer: de politie is je beste vriend. Maar die wijze les had je natuurlijk al van Jeffrey geleerd. Veel plezier in Wellington en de groeten aan Ivar!

  • 03 Januari 2013 - 17:00

    Jeannet:

    Hey Tom,

    Wat een geweldig en bijzondere start van 2013...In Nieuw-Zeeland.
    Je was wel de eerste die nieuwjaar vierde.
    Van ons allemaal voor jou ook de beste wensen en vooral....genieten van je reis-werkbezoek.
    Er staat al weer een leuk uitje op je planlijstje en als we je verslagen lezen, je foto's zien en de verhalen van Cindy en je ouders horen, vermaak je je en heb je een geweldige tijd.
    Heel veel plezier nog en hartelijke groetjes van Peet, Jeannet en de meiden

  • 03 Januari 2013 - 18:58

    Anouk:

    Tommy ook voor jou de beste wensen en vooral veel genieten daar! Politie....tja.
    Leuk dat je naar Wellington gaat, zie je weer iets nieuws! Enjoy!
    groetjes John en Anouk

  • 03 Januari 2013 - 21:47

    Marie-Jose Van Leeuwen:

    Hallo zoon,

    Ik weet wel iemand of een paar personen die meewillen in juli!!!!!
    Liefs,
    Je moedertje.

  • 03 Januari 2013 - 22:37

    Sam :

    Klinkt goed, gelukkig nieuwjaar en we skypen binnenkort wel weer.
    Groetjes your little brother

  • 04 Januari 2013 - 10:44

    Luuk:

    Haha die politie keek ook wel even raar op toen hij jou zag binnenlopen :p!
    Dus volgende week Wellington, dan ff een foto album en tekstje maken, en dan naar Aukland voor het vliegtuig terug ;)
    Geniet ervan en we spreken je snel Harrie!

    Flensoz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Tommy

Hallo allemaal, hier kunnen jullie mij volgen tewijl ik in het veel warmere Nieuw-Zeeland zit. Ik zal zovaak mogelijk vertellen over hoe het daar gaat, wat ik doe, foto's plaatsen, enzovoort.

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 5451

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: