Waitangi Day - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu Waitangi Day - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu

Waitangi Day

Door: tommy van leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Tommy

05 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Waitangi

hallo allemaal!

op het moment zit ik in Waitangi, het noorden van Nieuw Zeeland. Gisteren na 5 uur in de auto aangekomen, in een super appartment. savonds uit eten geweest, gerelaxed en lekker gaan slapen.
Vanochtend naar de plek geweest waar alle Maori's hun tenten hebben staan, enorm groot gebied. doorgelopen naar het Bezoekerscentrum van Waitangi, waar een beetje historie over de Maoris te zien was.
Ook kon je vanuit het centrum doorlopen naar een Marae, een ontmoetingsplek voor Maori's. Het is heel gedetailleerd en hele mooie gegraveerde afbeeldingen hangen overal aan de muur.

morgenochtend om 5 uur (lekker vroeg dus) begint het echte Waitangi gebeuren, en is er voor 2 uur lang een ceremonie, met vele kano's met maoris erin. ook zullen er overal groepen maoris zijn die de Haka en andere traditionele dansen uitvoeren.

Waarschijnlijk gaan frans en ik daarna, rond 12 uur, voor een toer van 2,5 uur op de Jetski langs verschillende eilanden van 'the bay of islands'.
In de middag gaan we alweer richting Auckland.

(als je meer wilt weten over Waitangi day, http://nl.wikipedia.org/wiki/Waitangi_Day . Als je wilt weten van een Marae is, http://nl.wikipedia.org/wiki/Marae )


  • 05 Februari 2013 - 19:33

    Anouk:

    Wat een mooie foto's Tommy! Ga zo even naar de links die je hebt gegeven. Bijzonder om mee te mogen maken, lijkt me! Blijf genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waitangi

Tommy

Hallo allemaal, hier kunnen jullie mij volgen tewijl ik in het veel warmere Nieuw-Zeeland zit. Ik zal zovaak mogelijk vertellen over hoe het daar gaat, wat ik doe, foto's plaatsen, enzovoort.

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1225
Totaal aantal bezoekers 5442

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: