Terug van Wellington, goed nieuws, het eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu Terug van Wellington, goed nieuws, het eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu

Terug van Wellington, goed nieuws, het eiland

Door: tommy van leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Tommy

19 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

hallo allemaal!

ook voor mij is het ´zware leven´ weer begonnen, na mijn trip naar wellington. Ben alleen met frans op het eiland, Ab en Jill zijn naar auckland voor een break. de meeste toeristen zijn al weg van het eiland, maar het is nog wel wat drukker dan normaal.

Zoals ik al zei, ik ben vorige week voor 5 dagen naar Wellington geweest, dat is de hoofdstad van Nieuw Zeeland. het is veel kleiner dan auckland, maar een lang verhaal verklaard waarom wellington toch de hoofdstad is, en niet auckland.

Op donderdag naar wellington, vanaf het appartement. het is maar een uurtje vliegen, en na een schudderige landing, naar het hotel van Ivar en Angelique gegaan die daar voor een week waren. samen met angelique een hotel voor mij gevonden, en savonds uit eten geweest in een belgisch café.
Op vrijdag ben ik met angelique in de ochtend naar het Te Papa museum geweest, dat is een museum over de geschiedenis van Nieuw Zeeland, en vooral over de Maori´s, de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland. smiddags nog even wat gedronken, en toen zijn Ivar en Angelique weer naar huis gegaan. smiddags wat rondgelopen en gekeken in Wellington , en voor de rest gerelaxed in mn hotelkamer.
Op zaterdag ben ik, na een heerlijk roomservice ontbijtje en lekker te hebben uitgeslapen, naar ´the beehive´, het parlementsgebouw geweest. daar een rondleiding gehad, was leuk om te zien, en de verschillen te horen tussen nederland en nieuw zeeland. Daarna ben ik naar de plaatselijke sportwinkel geweest, om een shirt van de enige professionele voetbalclub van Nieuw Zeeland te kopen, de Wellington Phoenix. Kon uiteindelijk niet kiezen tussen het uit en het thuisshirt, dus heb ze maar allebij gekocht. In de avond naar de boulevard geweest, een drankje gedronken, wat rondgekeken, en lekker gaan slapen.
op zondag Cuba street bekeken in de ochtend, moet je gezien hebben. En wat kwam ik daar tegen? een Amsterdam Coffeeshop. alleen long blacks en moccachinos te krijgen, maargoed... in de middag naar de wedstrijd van Wellington Phoenix geweest. Begon om half 4, maar was al om 2 uur bij het stadion. illegaal naar de spelersingang geslopen, en daar kwam de bus van de tegenstanders aan, de Western Sydney Wanderers. en daar kwam Youssouf Hersi de bus uit. voor degene die hem niet kent, hij heeft een lange tijd bij Twente gespeeld, en ook bij een andere club uit nederland waar we de naam spontaan vergeten zijn. 5 minuten in het nederlands met hem staan praten, hij was verbaasd iemand van zo verweg te spreken, vroeg of ik hier woonde, wat ik deed, blabla. was super! nog even op de foto, toen moest hij naar binnen. en toen werd ik weggestuurd. De wedstrijd was leuk om te zien. eerste helft was goed, tweede was dramatish, en ze gingen met 0-2 onderuit. savonds mn spullen ingepakt, film gekeken en lekker gaan slapen.
Op maandag op 11 uur de bus in naar het vliegveld, en weer terug gevlogen naar Auckland.
Op dinsdag voor het eerst naar het eiland gevlogen, in plaats van 5 uur met de boot 25 minuten in de lucht. was een klein vliegtuigje, we zaten er met zn 6en in, inclusief de piloot. ik zat naast hem, voorin. was leuk om een keer mee te maken, maar zo´n klein vliegtuigje is niet erg stabiel, en als de piloot rustig in zn boekje zit te pennen, om zich heen zit te kijken, zonder enig stuur of gas aan te raken, voel ik me toch niet echt veilig. als klap op de vuurpijl hadden we een prachtige landingsbaan van asfalt, maar de piloot besloot om er 2 meter naast in het gras te landen. logica tot de macht 3. sinds dinsdag weer aan het werk, voor de komende weken.

Heb gelukkig te horen gekregen dat mn visum verlengd is tot eind april, maar kom tussen half maart en eind maart waarschijnlijk terug.

adios allemaal!

  • 19 Januari 2013 - 19:08

    Anouk Kraster:

    Hey Tommy,

    Wat een avonturen weer! Leuk dat je hebt gesproken met die voetballer! En je durft nog wel in een vliegtuig??? Gelukkig dus geen lichamelijk letsel opgelopen?
    Dit weekend dus nog vrij en vanaf dinsdag weer werken!
    Hier is het heel koud, ik hoop voor jou dat het daar warmer is!

    Hartelijke groet,
    Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Tommy

Hallo allemaal, hier kunnen jullie mij volgen tewijl ik in het veel warmere Nieuw-Zeeland zit. Ik zal zovaak mogelijk vertellen over hoe het daar gaat, wat ik doe, foto's plaatsen, enzovoort.

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5456

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: