Guy Fawkes, kerk, concert - Reisverslag uit Puhoi, Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu Guy Fawkes, kerk, concert - Reisverslag uit Puhoi, Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu

Guy Fawkes, kerk, concert

Door: Tommy van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Tommy

03 November 2012 | Nieuw Zeeland, Puhoi

hallo allemaal,

in Nieuw Zeeland, en ook in Engeland, is het Guy Fawkes. Dit is een volksfeest, ter ere van een man, genaamd Guy Fawkes. hij probeerde zo'n 400 jaar geleden koning Jacobus 1 en een deel van de in engeland wonende adel te vermoorden, door in de kelder van het hogerhuis explosieven te laten ontploffen. dat is niet gelukt, hij werd net optijd gepakt. dit word hier nogsteeds elk jaar herdacht, door vuurwerk af te steken. en daar doe ik dan maar gehoorzaam aan mee. Jordi en ik hebben al heel wat vuurwerk doen ontploffen.
Ook nicolaas had een hoop vuurwerk, dus zijn we naar beneden gelopen en bij hem in de tuin hebben we wat vuurwerk afgestoken en wat gedronken. ook hebben we zijn oude barbecue opgeblazen.

vanochtend moesten Jamie en Jordi optreden in de kerk. Jamie speelt piano, en Jordi gitaar. ook alle kinderen van Nicolaas waren in de kerk, zij kwamen op het podium op een gebed voor te lezen, of stonden op het eind naast de priester om iets te zeggen.

vanmiddag ga ik met Jamie en Bianca naar Auckland. daar is een concert waar we heengaan, en ook gaan we daar wat eten.

slaap lekker allemaal!

  • 03 November 2012 - 23:18

    Mama En Sam:

    Hee tommy,
    Leerzaam en leuk om te lezen.
    Dan heb je op oud en nieuw in ieder geval geen geld meer uit te geven aan vuurwerk.
    Gelukkig heb je al je tien vingers nog. =)
    Heel veel plezier in Auckland.
    Wij gaan nu lekker slapen.
    Oh nee... Ik alleen want mama moet papa en jeffrey nog ophalen bij het concert van Blof.

    Groetjes Mama en Sam.
    Ps. Ik meld niet hoeveel ik gespeeld heb met voetbal want dat was niet al te best...
    En jossef is wel leuk om te melden. Die heeft 13-1 verloren van hsv!!!

  • 04 November 2012 - 09:32

    Jan:

    Hey Tommy waren jullie nie t wat vroeg met Guy Fawkes Day ? In uk vieren ze dit op 5 november.
    Wel grappig dat dit blijkbaar in andere commonwealth landen ook nog steeds wordt gevierd.

    Groet.
    Jan

  • 05 November 2012 - 11:10

    Oma:

    Hoi Tommy Jullie zullen nu wel slapen. en ik denk is dat je nu op de Barrier bent en lekker in je bed ligt. Opa en ik zitten aan de koffie.....We zijn heel benieuwd naar elk berichtje dat je stuurt. Doe de groetjes aan Ab en Jill en Frans. Veel plezier en veel werklust ha ha!
    je opa en oma X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Puhoi

Tommy

Hallo allemaal, hier kunnen jullie mij volgen tewijl ik in het veel warmere Nieuw-Zeeland zit. Ik zal zovaak mogelijk vertellen over hoe het daar gaat, wat ik doe, foto's plaatsen, enzovoort.

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 5459

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 30 April 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: