op the great barrier island - Reisverslag uit Great Barrier Island (Aotea Island), Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu op the great barrier island - Reisverslag uit Great Barrier Island (Aotea Island), Nieuw Zeeland van Tommy Leeuen - WaarBenJij.nu

op the great barrier island

Blijf op de hoogte en volg Tommy

17 November 2012 | Nieuw Zeeland, Great Barrier Island (Aotea Island)

Wat een rust zeg, geen internet. geen 10 voetbalvrienden die hun feyenoord-ajax discussies uitvechten in een groepsgesprek.

Geen wifi, geen bereik op mn telefoon, geen vast stroom en geen waterleidingen. dat is weer eens wat anders. de stroom word opgewekt door de zonnepanelen op het dak, of door de generator van het motel naast de winkel. water komt uit de rivier.
ik heb wel een Tstick van frans om te gebruiken, daarmee kun je gewoon op internet.

ik ben elke dag aan t werk, meestal van 8 tot 1, en dan van 5 tot 8.
tussen 1 en 5 ga ik meestal lunchen en een rondje lopen-rijden.

toen ik naar de autoverhuur liep om te vragen wat het kost om een scooter te huren, was deze niet geregistreerd, dus kon het niet. toen ik terugkwam, zei Ab: 'ohja, ik heb een scooter voor je gekocht'. dus nu heb ik een scooter hier, om over het eiland te touren :)

de winkel van Ab en Frans is erg klein, maar wel heel gezellig. 90% van alle mensen zijn vaste klanten, en kenden na de 1e dag mn naam al, en roepen allemaal '' hey Tommy, Thanks Thomas, Bye Jimmy' waar jimmy vandaan komt, moet ik nog even uitvinden.

je doet hier 4dingen tegelijk. je maakt koffie, kookt fish en chips en maakt ontbijt, doet de kassa en af en toe moet je iemand helpen bij de benzinepomp.

ik ben pas over 7 dagen weer op het 'vaste land', waarschijnlijk weer bij Angelique in huis.

op 27 november vliegen ik en frans naar queenstown, waar we op de 29e aan de ´milford track´ beginnen. dit schijnt het mooiste gebied van Nieuw Zeeland te zijn. het is een wandelpad van 34 miles, ongeveer 55 kilometer. we doen hier 5 dagen over.
wil je even jaloers worden moet je naar www.milfordtrack.net gaan.

vanochtend heb ik even met Lianne en Pa,Ma,Cindy en Sam geskyped. het was leuk om jullie weer even te zien =)

houdoe, en zodra ik in puhoi ben volgende week zal ik weer wat nieuws posten.
x

• 17 November 2012 - 11:47

Ditte:

Hè Tom,
    Wat leuk weer een verslag van je te lezen!
    De toren op de foto lijkt wel de Euromast in Rotterdam.
    Mooi dat je een scooter hebt om rond te toeren en wat van het eiland te zien.
    Lijkt het nog een beetje op Texel! Haha grapje!
    Heb de wandel tocht opgezocht lijkt me prachtig.
    Zie al weer uit naar je volgende verslag!
    Groetjes Cor en Ditte

• 18 November 2012 - 17:09

Oma:

Hoi Tommy

wat leuk weer wat van je te lezen....en misschien word je nog wel eens een reisverslaggever! je doet 't zo leuk. En ik zie alles voor me. IK ben bijna jaloers op je. Gisteren is sinterklaas aangekomen en hij miste je meteen al,m aar het scheelt me wel in de kosten minder kadootjes!!!!

Tommy heel veel plezier op het zuider-eiland en we hopen dat je geen blaren krijgt.

Heel veel liefs an je opa en oma.

Jeff:

heej broertje. Lees elke keer je bericten. Wat heb jij het goed voor elkaar zeg! Ben onwijs trots en ook wel een beetje jaloers op je hoor... Hier is het een drama, moet s ochtends mn ramen krabben, geniet lekker en ben benieuwd naar je volgende bericht!

• 20 November 2012 - 19:38

Liselot:

Heey Tommy!
    Wat gaaf allemaal zeg! Jeff is zelfs zo jaloers dat ie dat 15x moet posten haha. Wat cool die foto op dat glas staat! Ik vind het echt super vet dat je dit allemaal mag meemaken en veel succes met die mooie tocht!

Dikke kus